۸۵ درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده‌ هستند

به گفته رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بیش از ۸۵ درصد اتوبوس‌های درون‌شهری تهران به سن فرسودگی رسیده‌اند. در این شرایط نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی اصلی‌ترین و موثرترین راهکار کاهش آلودگی هواست.
داریوش گلعلیزاده اظهار داشت: راهکار اساسی کاهش آلودگی هوا اجرای قانون هوای پاک است و در این جهت اصلی‌ترین و موثرترین اقدام، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.
وی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی میزان بارش‌های امسال بیشتر خواهد شد. ناپایداری جوی و وزش باد با سرعت لازم است می‌تواند موجب تخلیه آلاینده‌ها شود البته با توجه به شرایط شهر تهران از منظر اقلیمی همچنین بارگذاری‌های جمعیت و فعالیت و میزان انتشار آلاینده‌ها در شرایط وارونگی دمایی قطعا آلودگی هوا را تجربه خواهیم کرد.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اعلام هشدار و تشکیل کمیته اضطرار راهکار کاهش آلودگی هوا نیست، اظهار کرد: انجام این‌ گونه اقدامات با هدف کاهش میزان مواجهه شهروندان با هوای آلوده و بحرانی‌تر نشدن کیفیت هوا است.
گلعلیزاده تاکید کرد: راهکارهای میان‌مدت و درازمدت در قانون هوای پاک پیش‌بینی شده و خوشبختانه علیرغم آنکه این قانون به‌طور کامل اجرا نشده است اما برنامه‌های خوبی طراحی شده و طی یک برنامه پنج ساله شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.
به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از ایسنا، وی همچنین اصلی‌ترین و موثرترین راهکار کاهش آلودگی هوا را توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و خاطرنشان کرد: این وسایل باید کارآمدی لازم را داشته باشند تا مردم به استفاده از آن‌ها تشویق شوند همچنین توسعه مترو، تاکسی و اتوبوس‌دهای برقی نیز موثر خواهد بود. در تهران حدود ۱۹۰۰ اتوبوس فعال وجود دارد که بالای ۸۵ درصد آنها به سن فرسودگی رسیده اند. از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کنار توسعه ناوگان عمومی نیز تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

1402/8/4

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :