دریافت خدمات بستری رایگان از طریق برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در برنامه پزشک خانواده، بیمارانی که از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی منتقل شوند از خدمات بستری رایگان برخوردار می شوند.
سعید کریمی افزود: در حال حاضر برنامه پزشک خانواده در ۹۵ شهر در حال اجراست و در این برنامه تیم های سلامت دانشگاههای علوم پزشکی مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت های کاری وزارت بهداشت، اجرای سراسری برنامه پزشک خانواده است، اظهار داشت: مطابق شیوه نامه جدید این برنامه به ازای هر سه هزار نفر یک تیم پزشکی خانواده متشکل از دو مراقب سلامت و یک پزشک در برنامه حضور دارند.
معاون درمان وزارت بهداشت، ادامه داد: مراقبان سلامت خدمات مربوط به مراقبت را ارائه داده و در صورت نیاز به پزشک، تا زمان جذب پزشک در پایگاه سلامت، فرد مراجعه کننده به پزشک خانواده پایگاه های مجاور ارجاع خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویا نیوز و به نقل از ایرنا، کریمی اظهار داشت: برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، استقرار سامانه های نوبت‌دهی الکترونیک بین همه سطوح و مدیریت نوبت‌دهی در کلینیک‌های ویژه، پیگیری اتصال سامانه‌های موجود و داده‌های پاراکلینیک سطوح یک و دو و سه (نظارت بر ثبت اطلاعات داشبورد نظام ارجاع)، بیمه ها، نظارت بر نحوه اجرای برنامه و کمیت و کیفیت بازخورد بیماران ارجاعی از سطح یک توسط مراکز سطح دوم و سوم تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی انجام می‌شود.

1402/8/9

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :