آموزش و پرورش به تنهایی قادر به مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: آسیب‌های اجتماعی و اختلالات در آموزش و پرورش تولید نمی‌شود بلکه محل ظهور آن آموزش و پرورش است؛ ما به تنهایی قادر به مدیریت، کاهش و کنترل اختلالات و آسیب‌های اجتماعی نیستیم چون نیروی کافی نداریم. در حوزه مشاوره، یک چهارم نیروی مورد نیاز خود را داریم و این در حالیست که بودجه و حمایت قانونی کافی هم وجود ندارد.
دکتر تجلی‌نیا در اولین نشست مراقبین سلامت و مشاوران مدارس که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۴ سال است درگیر ویروس کرونا هستیم که بر روان افراد جامعه و دانش آموزان اثرگذار بوده است. مهم ترین اثر اجتماعی دراز مدت منفی کرونا، حمله به سلامت روان افراد است.
وی افزود: تحقیقات نشان داده هر چه سن مواجهه با کرونا پایین‌تر بوده، آسیب به سلامت روان بیشتر بوده؛ این در حالیست که آسیب به سلامت روان دختران دانش آموزان بیش از پسران دانش‌آموز بوده است.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تا زمانی که به سلامت دانش‌آموزان توجه نکنیم، آموزشِ اثربخشی نخواهیم داشت. تعداد کل دانش آموزان کشور ضرب در عدد ۱۸ تقسیم بر ۱۰۰ حداقل تعداد «دانش آموزان در معرض خطر کشور» می‌شود. تعداد کل دانش آموزان ضرب در ۵ تقسیم بر ۱۰۰ نیز تعداد «دانش آموزان پرخطر» را می‌دهد؛ این اعداد میانگین هستند و طبیعتا در مناطق پرخطر با اعدادی بیش از اینها در حوزه سلامت روان مواجه هستیم.

به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از ایسنا، تجلی‌نیا ادامه داد: عموما آسیب‌های اجتماعی و اختلالات در آموزش و پرورش تولید نمی‌شود بلکه محل ظهور آن آموزش و پرورش است و ما هم به تنهایی قادر به مدیریت، کاهش و کنترل اختلالات و آسیب‌های اجتماعی نیستیم چون نیروی کافی نداریم. در حوزه مشاوره، یک چهارم نیروی مورد نیاز خود را داریم و این در حالیست که بودجه و حمایت قانونی کافی هم وجود ندارد.

1402/8/7

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :