معاون وزیر ارتباطات با حضور در غرفه ایسنا تاکید کرد:حمایت جدی دولت از پیام‌رسان‌های داخلی


رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در این دولت برای اینکه بتوان از پیام‌رسان‌های داخلی در سطح ملی استفاده کرد، به صورت جدی حمایت‌هایی از آنها انجام شده است.
محمد خوانساری درباره حمایت‌های انجام شده از پیام‌رسان‌های داخلی و وضعیت آنها اظهار کرد: پیام‌رسان‌های داخلی ظرفیت‌هایی هستند که برای برطرف کردن نیازهای مردم، اطلاع‌رسانی، تبادل اطلاعات و موارد دیگر ایجاد شده‌اند.
وی افزود: این موضوع در گذشته هم وجود داشته اما در این دولت برای اینکه بتوان از پیام‌رسان‌ها در سطح ملی استفاده کرد، به صورت جدی حمایت‌هایی از آنها انجام شده است. البته این حمایت‌ها به معنی دخالت در کار پیام‌رسان‌ها نیست اما در حوزه‌های زیرساختی، وزارت ارتباطات انواع و اقسام حمایت‌های لازم برای تبیین زیرساخت‌های ابری را انجام داده است. بنابراین اینگونه خدمات به سفارش وزارت ارتباطات و از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: به صورت کلی در حال حاضر برخی از پیام‌رسان‌ها از این ظرفیت استفاده می‌کنند و برخی دیگر در حال راه اندازی، تست و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده هستند.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از ایسنا، خوانساری درباره اختلال‌هایی که بعضا در پیام رسان‌های داخلی رخ می‌دهد،‌ تاکید کرد: مسائلی که گاهی در حوزه‌های فنی پیش می‌آید، تنها منحصر به ایران نیست. در پیام‌رسان‌های بزرگ‌تری که در دنیا وجود دارند هم ممکن است اختلال‌های فنی مانند قطع سرویس رخ دهد. هر چند ما به شدت از دوستان درحال پیگیری هستیم که برای رعایت و حفظ حقوق کاربران اختلال‌ها را به حداقل برسانند و هرگونه حمایت زیرساختی و فنی مورد نیاز را فراهم کردیم و در صورتی که تمایل دارند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تا سرویس یکپارچه ارائه دهند؛ چون کاربران به آنها اعتماد و اطمینان کرده‌اند.

1402/11/29

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :