رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی گفت: بر اساس دستور رئیسجمهور، دانشآموزان باید از بدو تولد تا پایان دوره متوسطه پوشه الکترونیک رشد تربیتی داشته باشند تا ویژگیها، استعدادها و مشکلاتشان را بشناسیم و آنها متناسب با این موارد، هدایت تحصیلی و هدایت در مسیر زندگی دریافت کنند.
حمید طریفی حسینی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی بهنوعی وظیفه تضمین کیفیت آموزشی را هم انجام میدهد، تصریح کرد: ۳۰ درصد از دانشآموزان مقطع ابتدایی گروه هدف مستقیم آموزش و پرورش استثنایی هستند.
وی با بیان اینکه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشآموز بدو ورود به دبستان را سنجش کردیم، گفت: آموزش و پرورش استثنایی مسائل بسیاری از حوزههای وزارت آموزش و پرورش نظیر آموزش متوسطه و پرورشی و چالشهای بزرگ سایر وزارتخانهها نظیر وزارت نیرو و حتی شهرداریها را با ایجاد نظام تشخیص، توانبخشی و مداخله بهنگام برطرف کرده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی اضافه کرد: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید لپتاپ برای مراکز اختلال یادگیری سراسر کشور تأمین شد؛ همچنین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز به هریک از این مراکز تعلق گرفت.
طریفی حسینی با یادآوری لزوم نگاه سیستمی در آموزش و پرورش عنوان کرد: با همین نگاه، در طول سال گذشته ۱۳۰ مرکز جدید با استانداردهای ویژه در کشور راهاندازی کردیم و با تغییر سیاستها، برنامهها و قوانین، به تأمین منابع و ایجاد زیرساختهای جدید پرداختیم.
به گزارش سرزمین پویانیوز و به نقل از ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی اصلاح و بازنگری در برنامه درسی و حذف رشتههای ناکارآمد را هدف جدید سازمان آموزش و پرورش استثنائی برای سال تحصیلی جدید دانست و خاطرنشان کرد: امسال برنامهای جدی در حوزه آموزش خواهیم داشت که موجب یک تحول اساسی در این زمینه میشود.
1402/4/6