معاون اول رئیس جمهور آییننامه اجرایی قانون تلفیق کسر حق بیمه و مالیات از حقوق پرسنل را ابلاغ کرد.
محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور آییننامه اجرایی بند «ت» ماده ۴ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت در خصوص تلفیق کسر حق بیمه و مالیات از حقوق را به وزارتخانههای تعارن، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
بر اساس این آییننامه سازمان بیمهگر مکلف است اطلاعات بیمهشدگان و نیز تغییرات کارفرما را به صورت برخط در سامانهای که به منطور کسر تلفیقی حق بیمه و مالیات راهانداز میشود بارگذاری کند.
سازمان امور مالیاتی نیز اطلاعات اعلامی از سوی سازمان بیمهگر مربوطه و یا واحدهای کسب و کار را در صورت ابهام در کارگروهی از نمایندگان وزارت رفاه، سازمان امور مالیاتی و سازمان برنامه مطرح کرده و اتخاذ تصمیم خواهد شد. راهاندازی سامانه در اختیار سازمان امور مالیاتی و با همکاری وزارت رفاه است.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از ایرنا، پس از راهاندازی سامانه، کارفرما فهرست تلفیقی بیمهشدگان را در سامانه مورد نظر بارگذاری میکند امکان پرداخت آنلاین حق بیمه نیز از سوی کارفرما در سامانه سازمان امور مالیاتی و از طریق اتصال به درگاه سازمان بیمهگر فراهم خواهد بود.
سازمان بیمهگر مکلف است پس از دریافت فهرست تلفیقی در سامانه سازمان امور مالیاتی، حق بیمه سهم کارگر و کارفرما را آنلاین محاسبه کرده و در سامانه به کارفما اعلام واریز وجه کند.
18/3/13404