عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از اخراج دانشآموزان بهدلیل ضعف درسی یا نمرات پایین گفت: اخراج دانشآموزان بهدلیل نمره کم یا عملکرد ضعیف هیچ وجاهتی نداشته و ندارد و مدارس وظیفه دارند دانشآموزان ضعیف را یاری کنند نه اینکه از آنها ثبتنام نکنند. راه اصلاح وضعیت دانشآموز، ایجاد فرصتهای جبرانی و حمایت آموزشی است تا بتواند وضعیت تحصیلی خود را بهبود ببخشد.
عبدالوحید فیاضی؛ با بیان اینکه اگر در نظام تعلیم و تربیت انحرافی ایجاد شود، مسئول اصلی آن وزیر آموزشوپرورش خواهد بود، تأکید کرد: وزیر باید با صدور بخشنامه یا هر اقدام مقتضی دیگری جلوی این انحرافها را بگیرد. اهمیت این موضوع به حدی بالاست که حتی اگر در میان 16 میلیون دانشآموز کشور، تنها یک دانشآموز بهدلیل نمره پایین از مدرسه اخراج شده باشد، همه ما مسئول هستیم و باید این موضوع را پیگیری و با عاملان آن برخورد کنیم.
فیاضی در ادامه گفت: ممکن است در کشور مدارسی وجود داشته باشند که در آنها دانشآموزانی باشند که توانایی رقابت با سایر دانشآموزان را ندارند. در چنین شرایطی، این معلم و کادر آموزشی مدرسه هستند که باید مسئولیت بیشتری در قبال آن دانشآموز بپذیرند و با مراقبت و حمایت بیشتر، او را به سطح سایر دانشآموزان برسانند.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از تسنیم، وی با اشاره به برخی رفتارهای نادرست در مدارس خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مدیران مدارس برای اینکه سطح مدرسه خود را بالا نشان دهند از ثبتنام دانشآموزان ضعیف خودداری میکنند یا از معلمان میخواهند نمرات را بهصورت صوری افزایش دهند، این کار در واقع سرپوش گذاشتن بر یک ضعف و نقصان درونی است.
5/3/1404