مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران:خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند


مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: گواهی معاینه فنی خودروهای مشمول از دوطریق مکانیزه توسط دوربین های سطح شهر و فیزیکی توسط پلیس کنترل می شود و خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت تردد روزانه تنها به واسطه نداشتن گواهی معاینه فنی مبلغ ۱۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.
سید محمد مهدی میرزایی قمی در توضیح لزوم انجام معاینه فنی و استفاده از همه ظرفیت های قانونی جهت الزام خودروها به دریافت گواهی معاینه فنی گفت: انجام معاینه فنی قدمتی در حدود نیم قرن در کشور ایران دارد و از سال ۱۳۷۹ با راه اندازی نخستین مرکز معاینه فنی به صورت مکانیزه در کشور در پارک سوار بیهقی توسط شهرداری تهران با استفاده از تجهیزات انجام می شود.
وی در خصوص نحوه نظارت بر صدور معاینه فنی در کشور توضیح داد: در ضوابط و قوانین به صراحت تکالیف دستگاه ها در بحث نظارت مشخص است . براساس آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو مصوب سال ۱۳۹۳ هیات وزیران مسئولیت هدایت و نظارت و کنترل فعالیت مراکز معاینه فنی بر عهده ستادهای معاینه فنی خودرو است که این ستادها در حال حاضر از سه رکن شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده است. ضمن اینکه کارگروه استانی معاینه فنی وزارت کشور نیز بر عملکرد ستادهای معاینه فنی نظارت عالیه و مضاعف دارند.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از ایسنا، میرزایی قمی با اشاره بدین موضوع که ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تنها در خصوص مراکز مستقر در شهر تهران دارای مسئولیت و پاسخگویی است گفت: بخشی از مراکز معاینه فنی شهر تهران متعلق به شهرداری تهران بوده و توسط خود ستاد معاینه فنی راهبری می گردد. در سایر مراکز معاینه فنی که تحت مالکیت و راهبری بخشی خصوصی می باشد نیز نظارت ستاد معاینه فنی در این مراکز در قالب استقرار ناظر مقیم که از طرف ستاد می باشد، صورت می گیرد. همچنین کلیه مراکز علاوه بر نظارت فیزیکی توسط دوربین های نظارتی نیز رصد و پایش می گردند. ضمن اینکه در سال گذشته کلیه خطوط معاینه فنی مراکز شهرداری تهران نوسازی شده و بحث نظارت و کنترل بر صحت رویه انجام آزمون های معاینه فنی به صورت نرم افزاری ارتقا یافته است. خوشبختانه این اقدامات باعث شده صحت عملکرد مراکز معاینه فنی شهر تهران به واسطه حساسیت های ویژه مدیریت شهری در کشور شاخص و متفاوت باشد و کلیه دستگاه های نظارتی بر این موضوع صحه بگذارند.
4/3/1404

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

اشتراک گذاری این مطلب در :