معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با مهر:تعلیق ثبت سفارش واردات خودرو تکذیب شد


رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تکذیب تعلیق ثبت سفارش واردات خودرو گفت: برای ثبت سفارش و واردات خودرو همکاری‌های خوبی با بانک مرکزی داشته‌ایم و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
مهدی ضیغمی در مورد اینکه گفته می‌شود از ابتدای سال هیچ گونه ثبت سفارشی برای واردات خودرو نداشته‌ایم، اظهار کرد: به هیچ عنوان این مسئله صحت ندارد و کذب است.
وی در پاسخ به این سوال که در خبرها آمده که خودروهایی که امسال وارد کشور شدند مربوط به ثبت سفارش‌های پارسال است، تصریح کرد: خیر؛ لزوماً این موارد به یکدیگر ارتباطی ندارند.
معاون وزیر صمت افزود: نکته اول که باید به آن توجه کرد اینکه حجم ثبت سفارش‌های سال قبل خوب بوده و بر همین اساس نیز حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی ناشی از ثبت سفارش‌های پارسال است. همچنین امسال نیز ثبت سفارش واردات خودرو ادامه دارد و عدد خوبی هم فقط در ۶ ماهه اول سال ثبت شده است.
ضیغمی ادامه داد: در مورد نکته دوم هم که مربوط به بحث تخصیص و تأمین ارز می‌شود باید بگویم که روند مثبت بوده و با همکاری بسیار خوب بانک مرکزی فرایند تخصیص و تأمین ارز در حال انجام است و بانک مرکزی برای کمک به تسهیل واردات تمام روش‌های ممکن برای تخصیص ارز را برای این بخش باز گذاشته است.
به گزارش پایگاه خبری سرزمین پویانیوز و به نقل از مهر، وی درباره اینکه استفاده از سپرده‌های شخصی برای واردات همه خودروها مجاز است، گفت: بله؛ استفاده از این روش برای همه خودروها آزاد است منتهی اولویت با خودروهای برقی و هیبریدی است.

1403/06/17

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :