پروژه‌های سرمایه ای شرکت ملی نفت ایران رتبه بندی شد

٣٧ طرح و پروژه توسعه و نگهداشت توان تولید شرکت ملی نفت ایران رتبه بندی شد و طرح‌های توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز در رده‌های نخست این فهرست قرار گرفت.
به گزارش شانا، معاونت بررسی و امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از رتبه بندی ٣٧ طرح و پروژه توسعه و نگهداشت توان تولید نفت و گاز در شرکت های نفت و گاز پارس، مهندسی و توسعه نفت، نفت مناطق مرکزی ایران، نفت فلات قاره ایران و نفت و گاز اروندان خبر داده و اعلام کرده است: پروژه ها بر اساس ٢ شاخص اقتصادی سود آوری (PI) و خالص ارزش حال (NPV) رتبه بندی شده اند.
بر پایه این گزارش، طرح‌های بزرگ توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز غرب کارون و پارس جنوبی بر اساس شاخص خالص ارزش حال و پروژه‌های نگهداشت توان تولید نفت و گاز مانند احیای چاه های متروکه و احداث ایستگاه‌های تقویت فشار گاز بر اساس شاخص سودآوری رتبه‌های بالا را به خود اختصاص دادند.
این معاونت اعلام کرده است: در صورت تکمیل جداول ورودی اطلاعات نرم افزار و قرارگرفتن تمام پروژه های توسعه‌ای و نگهداشت توان تولید میدان‌ها بر اساس رویکرد میدان محور و ارائه تحلیل های فنی بر روی نتایج، امکان رتبه بندی طرح‌ها و پروژه‌ها در سطح شرکت ملی نفت ایران و اتخاذ سیاست و راهبرد توسعه مناسب در قالب برنامه‌های میان مدت و بلند مدت امکان پذیر می شود.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :