گردشگری برای همه همه برای گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه های روز جهانی گردشگری که در سالن خلیج فارس این معاونت برگزار شد گفت: برنامه های روز جهانی گردشگری امسال به طور رسمی پنجم مهرماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.
به گزارش خبر نگار ما، مرتضی رحمانی موحد گفت: امسال روز جهانی جهانگردی با 6 مهرماه مقارن شده است اما برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم افتتاحیه این روز از مدت ها پیش انجام و 5 مهرماه امسال برنامه ها به طور رسمی در سالن همایش های صدا و سیما و با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد. وی افزود: امسال نیز مانند سال های گذشته برنامه های متعدد و متنوعی در تهران و سایر استان های کشور به مناسبت روز جهانی گردشگری برگزار می شود. وی افزود: تجلیل از برترین های گردشگری یکی از مهمترین موضوعاتی است که امسال آن را اجرا خواهیم کرد. وی اظهارداشت: شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی “گردشگری برای همه و ترویج دسترسی جهانی” است که با تاکید بر توجه به افراد ناتوان جسمی و معلولان نامگذاری شده است که در کشور ما نیز امسال شعار “گردشگری برای همه ، همه برای گردشگری” در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: روز جهانی گردشگری، امسال به عنوان “گردشگری برای همه، همه برای گردشگری” نامگذاری شده و البته بیشتر کشورها با توجه به  شعار سازمان جهانی جهانگردی در برنامه های خود به توسعه گردشگری در میان کسانی که از نظر جسمی دچار معلولیت و ناتوانی جسمی هستند توجه کرده اند و ما نیز چنین توجه را مدنظر قرار داده ایم. رحمانی موحد ادامه داد: در اسناد بالادستی کشور توسعه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است و  بنابراین با این جهت گیری و نگاه می‌خواهیم موجی را در استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری به خصوص برای کسانی که ناتوان هستند داشته باشیم، همچنین باید به سمتی پیش رویم تا تعیین مقررات در این حوزه به صورتی باشد تا همه بتوانند از دسترسی و مزایای توسعه گردشگری کشور بهره مند شوند. رحمانی موحد تاکید کرد: با فراخوانی که به ادارات کل در استان ها و بخش های زیرمجموعه خواهیم داد، به توسعه امکانات و ظرفیت های گردشگری در میان ناتوانان جسمی تاکید می کنیم تا جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری کشور در اختیار همگان قرار گیرد.
معاون گردشگری کشور در اد امه صحبت های خود گفت: ظرفیت های گردشگری در نقاط مختلف ایران بی نظیر است و باید این ظرفیت ها به نحو مطلوب معرفی شود و به طور حتم اگر این ظرفیت ها در نقاط گوناگون به خوبی معرفی شوند دیگر شاهد ترافیک نفس گیر در جاده چالوس نخواهیم بود. رحمانی موحد ادامه داد: برگزاری همایش بزرگ راهنمایان گردشگری در ایران که بهمن ماه برگزار می شود یک فرصت بسیار مغتنم برای معرفی ایران است و در این خصوص از مدت ها قبل برنامه ریزی ها و رایزنی های مختلف آغاز شده است.رحمانی موحد در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح همکاری ها با وزارت امور خارجه با هدف تسهیل در ورود و خروج گردشگر پرداخت و گفت: صدور ویزای فرودگاهی، پیگیری صدور ویزای الکترونیکی، خدمات کنسولی و … از مهمترین محورهای همکاری سازمان با وزارت امور خارجه است و در همین ارتباط 40 کشور هدف گردشگری تعیین و نحوه همکاری با این 40 کشور های هدف را بررسی کرده ایم. وی در پایان صحبت های خود و در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص گردشگری حلال نیز گفت: این بخش از گردشگری در کشور ما دارای ظرفیت های فراوانی است  وباید توسعه یابد.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :