نشریات مکتوب بی رمق و شبکه های اجتماعی تاثیر گزار

alternative title

نشریات مکتوب بی رمق و شبکه های اجتماعی تاثیر گزار

تقابل رسانه ای امروز در کشور به معضل اطلاع رسانی وامور فرهنگی کشور تبدیل شده است فضای مجازی و سرعت انتقال مطالب گوی رقابت را برای کار کشته های اطلاع رسانی و خبر که عموما تجربه بیشتری در رسانه مکتوب دارند و به واسطه سن و سال با تجهیزات الکترونیکی و موبایل بیگانه تر هستند ربوده است
کار بلد های رسانه به همین دلیل کمتر به میدان عرصه اطلاع رسانی در شبکه ها حضور دارند در عوض تازه کار ها و بعضا غیر حرفه ای ها و صرفا با داشتن یک گوش و یک نشانی امور اطلاع رسانی را بدست گرفته اندهمین امر موجب آفت این بخش مهم زندگی مردم شده است
کمتر مدیری است از این شبکه ها آسیب ندیده باشد مسیر اطلاع رسانی از اصل خودش منحرف شده است هرچه اتهام سنگین تر و هرچه خبرجنجالی تر وطبعا هر چه به واقعیت کمتر نزدیک باشد مورد بازدید بیشتر قرار می گیرد وقتی صحنه از حرفه ای ها خالی است و قوانین محکم و بازدارنده ای برای آشفته بازار شبکه های اجتماعی وجود ندارد وضعیت اطلاع رسانی کشور نیز همین خواهد شدالبته نمی توان منکر تاثیر گذاری وباز دارندگی عملکرداطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی شد اما از کاه کوه ساختن و با هدف های گردانندگان پشت پرده که عموما ازاین نوع اطلاع رسانی ها موج سواری می کنند و به اهداف مالی و سیاسی می رسندنباید غافل شد
رسانه های مکتوب به خصوص روزنامه ها و هفته نامه ها خیلی زودتر از آنچه تصور می شد از گردونه خارج شدند افت شدید تیراژها و فروش های اندک که آن هم به واسطه عادت قدیمی ها به مطالعه نشریات چاپی اندک رونقی داده است حکایت از پایان عصر اطلاع رسانی مکتوب دارد
البته در دنیا نیز وضعیت مشابه ای را شاهد هستیم اما همچنان رسانه های مکتوب و ریشه دار به واسطه نوع مطالب و حرفه ای بودن همچنان جایگاه ویژه خود را حفظ کرده اند و مخاطبین خود را مجبور به ادامه خرید روزنامه و مجلات کرده اند اما در کشور ما وضعیت کاملا متفاوت وجود دادردمطالب آنی در گوشی های موبایل منتشر می شود تحلیل ها و مصاحبه ها و مطالب کارشناسی نیز در لایوها و ویدیوها منتقل می شود.
اما چه شده است که از تعداد رسانه های مکتوب کم نمی شود و همچنان انتشار تعداد زیادی نشریه ادامه دارد موضوع اصلی بحث ما است ،متاسفانه توزیع نا عادلانه کمک های دولتی به نشریات ،آگهی های دولتی ،رپرتاژهای بی نام ونشان و خلاصه به نوعی وجود ابزاری به نام نشریه برای تقسیم منابع مالی باعث شد علیرغم تمامی این مسائل نشریات همچنان با این تکثر منتشر شوند هیچ دست آوردی در این تبلیغات برای سفارش دهنده و سازمان متبوع وجود ندارد !؟
منابع مالی شخصی برمنافع ملی و کاری ارجعیت دارد
عقیم ماندن حذف آگهی های دادگاه وثبت برای انتشار یکی ازهمین مسائل است .آگهی هایی که هیچ کاربردی ندارد اما چون روش چند ده ساله است وجود دارد و تلاش برای حذف آن نیز با سرو صدای زیاد که به فرهنگ کشور لطمه وارد می شود
بی نتیجه مانده است روشی غیر منطقی و ناصحیح که ادامه دارد
امروز با فوریت متولیان فرهنگی و رسانه کشور باید رویکرد حمایتی و نظارت را به شبکه های اجتماعی تغییر دهند بخواهیم یا نخواهیم در این مسیر قرار گرفته ایم اگر این شبکه های لجام گسیخته ساماندهی نمی شودآنچه امروز به عنوان معضل شبکه های بی در و پیکر اجتماعی شاهد هستیم به بحران جبران ناپذیر شبکه های اجتماعی تبدیل خواهد شد،امروز باید به جای پاک کردن صورت مساله شبکه های اجتماعی که گاها صحبت از فیلتر کردن آنها به گوش می رسد به حل مساله شبکه های اجتماعی پرداخت ،حمایت ها و سرمایه گذاری های متولیان امر باید به رسانه های این شبکه معطوف شود تولید محتوا نیاز به هزینه دارد وابستگی به درآمد از طریق آگهی در این شبکه ها باید به حمایت تغییر پیدا کند تا در عصر دیجیتال و شبکه های اجتماعی شاهد رشد و حضور حرفه ای اما ساماندهی شده باشیم
امکانات نشریات مکتوب برای نشریات مجازی مورد استفاده قرار گیرد،نه برای از بین بردن نشریات چاپی بلکه برای اینکه از غافله عقب نمانیم
حجم بزرگ حمایت های نشریات چاپی را به رسانه ها ی دیجیتال و اجتماعی اختصاص دهیم

 

  • اشتراک در:
 مدیرکل دفتراموربازرگانی وزارت صمت: مجوز فروش اینترنتی روغن صادر شده است  نشریه سرزمین پویا 24 اسفند منتشر شد

0 نظر

ارسال نظرات شما

0

alternative title

آخرین خبرها

شبکه های اجتماعی

ما را در تلگرام دنبال کنید

https://t.me/sarzaminpooya

ما را در توییتر دنبال کنید

#tee

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

https://instagram.com/sarzaminpooya

ما را در آپارات مشاهده کنید

https://www.aparat.com/sarzaminpooya

عناوین اصلی

  • alternative title
  • alternative title
  • alternative title
  • alternative title
  • alternative title
image title here

Some title