با سرمایه گذاری در یک استارتاپ تویوتا و ب ام و شریک شدند

تویوتا و ب ام و و شرکت بیمه آلیانس به طور مشترک در یکی از شرکت‌های(استارتاپ) نوپای فناوری»سیلیکون ولی»(منطقه استقرار شرکتهای فناوری آمریکا) که در زمینه فناوری خودران تخصص دارد، سرمایه گذاری کردند.
به گزارش عصرخودرو به نقل از رویترز، این شرکت فناوری نوپا بنام «نائوتو» همچنین یک سرمایه گذار خودروساز دیگر دارد ولی نام آن فاش نشده است.
نائوتو متخصص در توسعه الگوریتمهای هوش مصنوعی بر پایه فیدبک ناشناس روی ناوگان‌های بزرگ است. داده از طریق یک دستگاه ۴۰۰ دلاری که به شیشه جلو نصب می‌شود جمع آوری می‌شود و متشکل از یک دوربین و یک سیستم دید مبتنی بر رایانه است.
این سیستم علاوه بر عادات رانندگی همچنین میتواند متوجه شود که آیا راننده به دلیل تایپ متن یا مصرف الکل دچار حواس پرتی است یا خیر و به همین دلیل شرکت بیمه آلیانس علاقه مند به سرمایه گذاری در این شرکت شده است.
نائوتو امیدوار است که این سیستم در خودروهای تولیدی آینده مورد استفاده قرار بگیرد و شاید همچنین به خودروهای موجود در خیابانها نیز اضافه شود.
استفان هک مدیرعامل نائوتو گفت: سرمایه گذاران می‌توانند به اطلاعات دست اول درباره این فناوری دست پیدا کنند ولی انحصار آن را در اختیار نخواهند گرفت. خودروسازان می‌توانند اپلیکیشن های خود را بر پایه اطلاعات نائوتو بسازند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :