Loading مجله خبری سرزمین پویا

بیمه زنان خانه دار باعث تامین امنیت معیشتی بانوان می شود

alternative title

بیمه زنان خانه دار باعث تامین امنیت معیشتی بانوان می شود

به گزارش سرزمین پویا، در این نشست که در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد،مدیرکل تامین اجتماعی این استان،برخورداری از مواهب سیاست های اجتماعی به ویژه بیمه های اجتماعی را حق بانوان دانست و گفت: زنان وظایف مهمی چون مدیریت خانه و مراقبت و تربیت فرزندان را بر عهده دارند ونقش آنان در توسعه جامعه بر کسی پوشیده نیست؛ در حالی که از درآمد مشخص و رسمی برخوردار نیستند .

عباس نورمحمدی افزود : اکثریت زنان به دلیل اینکه بیرون از دایره اشتغال رسمی و بازار کار هستند ، از پوشش بیمه اجتماعی برخوردار نیستند و این امر ، مخاطرات مربوط به آنان را افزایش می دهد ؛ بنابراین امروزه زنان در همه جای دنیا نیاز مبرم به حمایت های اجتماعی به ویژه بیمه تامین اجتماعی دارند .

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود : بیمه های اجتماعی فراگیر در قالب نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و با هدف پوشش بیمه ای مشاغل غیررسمی ، خویش فرمایان ، زنان خانه دار و سایر گروه هایی که مشمول بیمه های اجتماعی نیستند طراحی شده است و انتظار می رود با اجرای مطلوب آن ، شاهد بیشترین تاثیرگذاری در جهت تامین امنیت معیشتی زنان باشیم .

وی مشمولان قانون بیمه زنان خانه دار را زنان و دختران دارای ١٨ تا ٥٠ سال سن بیان کرد و گفت : کسانی که بالاتر از ٥٠ سال سن دارند نیزدر صورت داشتن سابقه بیمه پردازی ، این سابقه به حداکثر سن آنان افزوده می شود . به عنوان مثال ، چنانچه فردی ٥٤ ساله باشد و چهار سال نیز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد ، می تواند از بیمه زنان خانه دار بهره مند شود . البته زنان خانه داری که حداقل ١٠ سال سابقه بیمه پردازی داشته باشند ، بدون لحاظ شرایط سنی می توانند نسبه به ارایه درخواست و انعقاد قرارداد اقدام کنند .

نورمحمدی گفت : بنابراین بانوانی که قبلا در جایی مشغول به کار بوده اند و دارای سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی هستند و به هر دلیلی ارتباط بیمه ای آنان قطع شده است و به کار اشتغال ندارند ، می توانند بیمه خود را با عنوان بیمه زنان خانه دار ادامه دهند و از مزایای آن برخوردار شوند .

وی افزود : متقاضیان می توانند با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی محل سکونت خود ، با ارایه درخواست و تحویل مدارک لازم ، از حمایت های بیمه ای این سازمان برخوردار شوند .این مدارک شامل اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی و سه قطعه عکس خواهد بود .

وی حمایت هایی را که مشمولان می توانند از آن برخوردار شوند شامل مستمری های بازنشستگی ، ازکارافتادگی و فوت اعلام کرد و گفت : متقاضیان هنگام ارایه درخواست می توانند یکی از سه نرخ ١٢ ، ١٤ و ١٨ درصد را انتخاب کنند و حق بیمه آن را در هر ماه بپردازند و از مزایای مربوط به آن بهره مند شوند و البته امکان پرداخت حق بیمه هم به صورت ماهانه و هم به صورت دوره های سه ماهه ، شش ماهه و یک ساله وجود دارد .

نورمحمدی افزود : به منظور پرداخت حق بیمه ، نیازی به مراجعه حضوری فرد به شعب تامین اجتناعی نیست و متقاضیان می توانند پس از ثبت نام و تحویل مدارک ، با دریافت نام کاربری و رمز عبور ، با مراجعه به نشانی اینترنتی http://www.samt.tamin.ir نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند .

وی در باره مبلغ قابل پرداخت به عنوان حق بیمه ماهانه نیز گفت : چنانچه بانوان خانه دار هنگام ارایه درخواست ، نرخ حق بیمه ١٢ درصد را انتخاب کنند ، از مزایای بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی برخوردار می شوند .چنانچه نرخ ١٤ درصد را برگزینند ، از بازنشستگی و مستمری مربوط به فوت قبل و بعد از بازنشستگی برخوردار می شوند و در صورتی که نرخ حق بیمه ١٨ درصد را انتخاب کنند، از مزایای بازنشستگی ، مستمری مربوط به فوت قبل و بعد از بازنشستگی و هم چنین ازکارافتادگی (در صورت بروز حادثه یا بیماری و از دست دادن توانایی خود) برخوردار خواهند شد و حداقل مبلغ حق بیمه آن نیز در سال جاری حدود دو میلیون ریال خواهد بود .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت : با توجه به تغییر نوع زندگی و شرایط جوامع امروزی ، برای زنان نیازهای جدید ایجاد شده است و باید با توجه و در نظر گرفتن این نیازها ، اقدامات مورد نیاز انجام و تمهیدات لازم اندیشیده شود .

آذر صفایی نیا اظهار داشت : بسترسازی برای تعالی خانواده و تعالی اجتماعی از اولویت های حوزه امور بانوان است و ارتقای توانمندی زنان و رفع دغدغه های معیشتی و درمانی زنان ، به ویژه کسانی که از پوشش بیمه ای برخوردار نیستند ، در این زمینه بسیار مهم است .

وی افزود : موضوع بیمه زنان خانه دار برای ما بسیار اهمیت دارد ، زیرا معتقدیم به عنوان یکی از حقوق شهروندی زنان به شمار می رود و باید اقدامات لازم از جمله اطلاع رسانی گسترده در این زمینه صورت گیرد . بنابراین انتظار داریم مشاوران امور بانوان در فرمانداری ها ، دستگاه های اجرایی ، رسانه ها و فعالان امر بانوان اقدامات لازم را به عمل آورند تا زمینه بهره مندی هرچه بیشتر بانوان از این طرح فراهم شود.

منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی

  • اشتراک در:
 تکریم ارباب رجوع از مهمترین وظایف مسئولان و کارکنان است  درخواست و صدور دفترچه های درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی به روش غیرحضوری امکان پذیر شد

0 نظر

ارسال نظرات شما

0

alternative title

آخرین خبرها

شبکه های اجتماعی

ما را در تلگرام دنبال کنید

https://t.me/sarzaminpooya

ما را در توییتر دنبال کنید

#tee

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

http://instagram.com/sarzaminpooya

ما را در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/sarzaminpooya

عناوین اصلی

  • alternative title
  • alternative title
  • alternative title
  • alternative title
  • alternative title
image title here

Some title